Studiu

Numele si prenumele:
Clasa  

 

 Definire                      

Studiul reprezinta colectarea si analizarea informatiilor referitoare la un anumit subiect: clienti, competitori, piata muncii, oferte, evolutia unor evenimente etc.  


Un studiu de piata realizat in maniera profesionala constituie baza de plecare pentru realizarea unui plan de afaceri, lansarea unui nou produs sau serviciu, extinderea sau restrangerea activitatii companiei etc.
Primul pas in elaborarea unui studiu de piata il reprezinta determinarea obiectivului respectivului studiu.
Acesta va fi si cel care va determina structura si continutul studiului de piata.

 Etape                          

 

Odata stabilit obiectivul, se va trece la elaborarea propriu-zisa, parcurgand urmatoarele etape:

• definirea tematicii studiului si elaborarea intrebarilor care necesita un raspuns: prin sintetizarea nevoilor identificate, se elaboreaza strategia de actiune in construirea studiului, precum si calendarul de desfasurare a activitatilor; 

• elaborarea unui plan de colectare a informatiilor necesare: in aceasta etapa se vor selecta tipurile de informatii necesare, se vor identifica sursele pentru obtinerea acestora, precum si instrumentele care vor fi utilizate in scopul colectarii datelor; 

• colectarea efectiva si analiza datelor: operatia de colectare a datelor poate fi efectuata atat cu resurse proprii, cat si prin externalizarea catre un agent specializat; prin analiza si prelucrarea datelor astfel colectate se va genera un set de indicatori concludenti referitori la dinamica si evolutia pietei sau industriei care face obiectul studiului; 

• formularea concluziilor: rezultatele preliminare ale analizei informatiilor colectate vor fi filtrate prin prisma nevoilor care au initiat studiul si se vor determina factorii cheie care au impact asupra obiectivului.

 Exemple    

   Exemplul 1

 

 

    Exemplul 2

 

 

    Exemplul 3

ABANDONUL SCOLAR

 

           

Exemplul 4