Definire
Studiul reprezinta colectarea si analizarea informatiilor referitoare la un
anumit subiect: clienti, competitori, piata muncii, oferte, evolutia unor
evenimente etc.
Un studiu de piata realizat in maniera profesionala constituie baza de plecare
pentru realizarea unui plan de afaceri, lansarea unui nou produs sau serviciu,
extinderea sau restrangerea activitatii companiei etc.
Primul pas in elaborarea unui studiu de piata il reprezinta determinarea
obiectivului respectivului studiu.
Acesta va fi si cel care va determina structura si continutul studiului de piata.
Etape
Odata stabilit obiectivul, se va trece la elaborarea propriu-zisa, parcurgand
urmatoarele etape:
• definirea tematicii studiului si elaborarea intrebarilor care necesita un
raspuns: prin sintetizarea nevoilor identificate, se elaboreaza strategia de
actiune in construirea studiului, precum si calendarul de desfasurare a
activitatilor;
• elaborarea unui plan de colectare a informatiilor necesare: in aceasta etapa
se vor selecta tipurile de informatii necesare, se vor identifica sursele pentru
obtinerea acestora, precum si instrumentele care vor fi utilizate in scopul
colectarii datelor;
• colectarea efectiva si analiza datelor: operatia de colectare a datelor poate
fi efectuata atat cu resurse proprii, cat si prin externalizarea catre un agent
specializat; prin analiza si prelucrarea datelor astfel colectate se va genera
un set de indicatori concludenti referitori la dinamica si evolutia pietei sau
industriei care face obiectul studiului;
• formularea concluziilor: rezultatele preliminare ale analizei informatiilor
colectate vor fi filtrate prin prisma nevoilor care au initiat studiul si se vor
determina factorii cheie care au impact asupra obiectivului.
Exemple
Exemplul 1
![](studiu2_files/image004.jpg)
![](studiu2_files/image006.jpg)
![](studiu2_files/image008.jpg)
Exemplul 2
![](studiu2_files/image010.jpg)
![](studiu2_files/image012.jpg)
![](studiu2_files/image014.jpg)